(Нова тема та практична робота для 6-х класів)
Прочитайте нову тему та запишіть у зошит матеріал, виділений курсивом:
Тема:
Опрацювання подій
Згадаємо, що в результаті виконання попередньої практичної роботи, ви
створили своє власне вікно:
Спробуйте ще раз виконати цю роботу і
переконатися, що з вашим вікном можна виконувати певні дії – переміщувати, змінювати розміри, згортати,
розгортати, закривати. Для виконання цих дій застосовують мишку. Мишкою
потрібно перетягувати, клацати лівою або правою кнопкою, клацати двічі у
певному місці тощо. Клацання, подвійне клацання, перетягування – це певні події. В результаті подій виконуються дії, наприклад:
перетягуємо границю вікна à змінюється розмір вікна
клацаємо «квадратик» à вікно розгортається
клацаємо «хрестик» à вікно закривається
перетягуємо границю вікна à змінюється розмір вікна
клацаємо «квадратик» à вікно розгортається
клацаємо «хрестик» à вікно закривається
Але потрібно розуміти, що все це відбувається
не саме собою, а в результаті спрацьовування певних мікропрограм – обробників подій
Кожна кнопка вікна («рисочка», «квадратик», «хрестик»)
мають своїх обробників подій – це стандартні кнопки і стандартні обробники
подій у операційній системі Windows.
Ми ж маємо навчитися створювати власні кнопки, які за допомогою
створених нами обробників
будуть при натисненні
виконувати потрібні нам дії.
У мові Python кнопка (button) створюється за допомогою команди
«змінна» = Button(список параметрів)
Виконайте практичну роботу:
Задача1.
Створити вікно, а у вікні кнопку з написом OK!
1. Відкриваємо середовище програмування Python (IDLE)
2. Створюємо
новий програмний проект (File à New file)
3. Вводимо
текст програми:
#
Створення нової кнопки
from
tkinter import *
root =
Tk()
root.title('Я
створюю кнопку')
root.geometry('200x150')
knopka=Button(root, text='OK!', width=15, height=2)
knopka.place(x=50, y=50)
root.mainloop()
4. Зберігаємо
текст програми у файлі (File à Save As à 400 à Save)
5. Компілюємо
програму (F5)
6. Аналізуємо
текст програми (виправляємо,
якщо потрібно, помилки і знову тиснемо F5).
В
результаті виконання цієї програми на екрані з'являється вікно з кнопкою, яку
можна натискувати:
Але, -
натиснення на цю кнопку ні до чого не призводить, нічого не відбувається. Чому?
Тому що немає обробника події
– мікропрограми, яка опрацьовує подію
натиснення на кнопку. Як створити такий обробник?
Спершу
зауважимо, що напис – це такий самий
об'єкт вікна (ще кажуть – віджет), як і кнопка, і створюється
подібним чином – командою
«змінна» = Label(список параметрів)
Обробник події натиснення
на кнопку (knopka_click) визначається
командою
def knopka_click():
«послідовність дій»
та прив’язується
до кнопки додаванням у параметри цієї
кнопки рядка
command = knopka_click
Виконайте практичну роботу:
Зазача2.
Створити вікно з кнопками і написом.
1. Відкриваємо середовище програмування Python (IDLE)
2. Створюємо
новий програмний проект (File à New file)
3. Вводимо
текст програми:
#
Створення обробника події
from
tkinter import *
def
knop1_click():
napys.config(text='Молодець!')
def knop2_click():
napys.config(text='Ай-яй! Читай!')
root = Tk()
root.title('Увага!!!')
root.geometry('220x120')
napys=Label(root, text='', width=15, bg='blue',
fg='yellow')
napys.place(x=50, y=10)
knop1=Button(root, text='Натисни мене!', command=knop1_click)
knop1.place(x=60, y=50)
knop2=Button(root, text='Мене не чіпай!', command=knop2_click)
knop2.place(x=60,
y=80)
root.mainloop()
4. Зберігаємо
текст програми у файлі (File à Save As à 401 à Save)
5. Компілюємо
програму (F5)
6. Аналізуємо
текст програми (виправляємо,
якщо потрібно, помилки і знову тиснемо F5).
Після виконання практичної роботи надішліть копію екрану (скрін-шот) зі створеним вікном і вікном тексту програми на електронну адресу kab11.gimnazia@gmail.com або зробіть фото екрану і надішліть на Viber №0953262513
Додаткове завдання:
Задача3.
Створити гру «Злови стрибаючу кнопку»
1. Відкриваємо середовище програмування Python (IDLE)
2. Створюємо
новий програмний проект (File à New file)
3. Вводимо
текст програми:
# Стрибаюча кнопка
from random import randint
from tkinter import *
def knop_click():
x1=randint(10,390)
y1=randint(10,290)
knop.place(x=x1, y=y1)
root = Tk()
root.title('Злови мене!')
root.geometry('400x300')
knop=Button(root, text='OK!', command=knop_click)
knop.place(x=60, y=50)
root.mainloop()
4. Зберігаємо
текст програми у файлі (File à Save As à 402 à Save)
5. Компілюємо
програму (F5)
6. Аналізуємо
текст програми (виправляємо,
якщо потрібно, помилки і знову тиснемо F5).
Немає коментарів:
Дописати коментар